Hide notification

Forretningsstrategi

Vores strategiske mål er at være verdens bedste leverandør af sunde og inspirerende arbejds- og boligrum gennem innovative gulvbelægningsløsninger.

Desso plant Dendermonde Belgium


Det vil vi opnå ved at fremstille tæpper med avanceret funktionalitet i et fantastisk design. Selv om vi ikke bruger tæpper, som vi bruger tøj, udgør tæpper hele tiden en del af vores omgivelser. Derfor kan deres udseende have en stor effekt på vores humør og den atmosfære, vi arbejder og lever i. Hos Desso dedikerer vi os til at kreere tæpper, der er inspireret af de seneste trends såsom mode, arkitektur, kunst og boligindretning med det formål at forbedre kvaliteten af interiøret og give det liv.Vores globale vækststrategi er baseret på følgende hjørnesten:

Driftsoptimering

Vi er drevet af vores ønske om at tilfredsstille vores kunder. Derfor prioriterer vi hele tiden at forbedre vores drift. Vi skal sørge for, at vi altid har de bedste evner til at levere, hvad vores kunder har brug for, uanset hvornår og hvordan, de ønsker det, og uanset hvor de er. Det handler om at have mindsettet til at levere hurtige, fleksible og målrettede kundeløsninger, der er udført perfekt. Forretningsmiljøet forandrer sig hastigt og konstant, og vi skal kunne tilpasse os til vores kunders stadigt skiftende behov.

Innovation

Kreativitet: Design i topklasse er en topprioritet i alle vores afdelinger. Vi lader os inspirere af de seneste trends inden for områder som mode, arkitektur, kunst og boligindretning. Derudover ønsker vi at stimulere fælles kreation af fantastiske nye designs via vores internationale platform Circles of Architects® eller gennem succesrige partnerskaber med førende arkitekter og designere.
Funktionalitet: Banebrydende løsninger, der giver sundere leve- og arbejdsforhold, som vi trives bedre i. I denne proces, spørger vi os selv, hvorvidt vores tæpper kan bidrage til bedre sundhed og velvære. Det har ført til nyskabelser som DESSO AirMaster® og SoundMaster® - tæpper der reducerer mængden af fint støv og uønsket støj inden døre.
Cradle to Cradle®: Vi har en stor passion for at skabe produkter, som har en positiv effekt på menneskers sundhed i deres hjem og på arbejdspladserne. Produkterne bidrager til en mere bæredygtig forretningsmodel i fremtiden, hvilket vi opnår ved hjælp af Cradle to Cradle®-design.

Udvidelse

Geografisk ekspansion: Dessos mål er at fortsætte med at ekspandere forretningen til nye geografiske områder. På nuværende tidspunkt ekspanderer Desso sine aktiviteter i Asien, Stillehavsområdet og Latinamerika. Desso har yderligere planer om ekspansion til andre regioner i løbet af de kommende år.
Udvidelse til nye markedssegmenter: Desso er meget engageret i yderligere udvikling af markedssegmenterne Undervisning, Sundhedspleje og Myndigheder. Derfor introducerer Desso nye produkter, som renser luften indendørs for støv og reducerer støj, til disse markedssegmenter.

Kommunikation

Hos Desso vil vi kommunikere tydeligt, åbent og ærligt. Det er en forudsætning for, at vi kan nå vores strategiske mål. Når man skal genopfinde en forretning, skal man vinde en lang række interessenters tillid, både internt og eksternt. Derfor er det Dessos opfattelse, at effektiv og åben kommunikation er én af de grundlæggende drivkræfter bag den langsigtede succes.

  • Del denne side
  • twitter
  • linkedin
  • facebook
  • email