Hide notification

Desso-gruppen

Desso fokuserer primært på uovertruffet gulvdesign og Cradle to Cradle® i udviklingen af kvalitetstæppefliser og banevarer.

Desso Group

 
Virksomhedens kommercielle produktudvalg, tæpper til erhverv, udgør mere end halvdelen af den samlede omsætning og findes i kontorer, banker, detailforretninger, offentlige bygninger, skoler, universiteter og plejecentre. Blandt Dessos kunder er ABN AMRO, Rabobank, AkzoNobel, Hollands sikkerheds- og justitsministerium, KPMG, PWC, Deloitte, Allianz, Canon, EDF, HSBC, Porsche, Procter & Gamble, SNCF, Nestlé m.m.

DESSOs innovationsstrategi er koncentreret om 3 hovedområder: Kreativitet, funktionalitet og Cradle to Cradle®. For Desso er kreativitet ensbetydende med CARPETECTURE®, som er et godt eksempel på Dessos forpligtelse til kreativt tæppedesign og Dessos engagement til at opfylde (indretnings-)arkitekters, bygningsejeres og slutbrugernes behov. På funktionalitetsområdet område udvikler Desso banebrydende løsninger, der gør en forskel med hensyn til sundhed, komfort og velvære. Som følge af denne strategi med fokus på innovation og kreativitet, har Desso introduceret en række patenterede produkter som f.eks. DESSO AirMaster® for 8 gange lavere koncentrationer af finstøv i luften (sammenlignet med hårde gulvløsninger) og DESSO EcoBase®, som satte Desso i stand til at opnå et Cradle to Cradle® sølv-certifikat for et komplet tæppefliseprodukt.

Desso forbrugertæpper repræsenteres af tre stærke varemærker: Parade, Bonaparte og Desso. Alle har en lang baggrund for fremstilling af avancerede forbrugertæpper, hvor produkterne kan fås hos specialiserede detailforhandlere samt udvalgte tæppeforretninger og boligindretningsbutikker. Desso forbrugertæpper er Europas eneste virksomhed, som sælger eksklusive tæpper i Benelux-landene, Tyskland, Frankrig, Schweiz og Østrig. 

Dessos kreative tæppedesign og serviceorienterede fremgangsmåde gjort Desso til en førende virksomhed inden for udvikling af løsninger til segmenterne Hotel og restauration samt Marine og Luftfart. Desso HMA-division samarbejder med virksomheder som Hilton, Intercontinental, Maritime, KLM, Virgin, Royal Caribbean Cruise Lines og Holland America Line.

Desso Sports er en førende aktør i levering af kunstgræs til sportsbaner og forstærkede naturgræssystemer, som sikrer perfekte forudsætninger for sport på alle niveauer. DESSO GrassMaster® er en sportsbane af naturligt græs forstærket med Dessos kunstige græsfibre, som er blevet installeret på to Euro 2012 stadions og i fodboldtemplet Wembley.

Cradle to Cradle®

Ved at tegne en partnerskabs-aftale med EPEA (Environmental Protection Encouragement Agency) i Hamburg, er Desso blevet den første tæppeproducent i EMEA-området, som har indført Cradle to Cradle®-designet. Aftalen markerer Dessos radikale beslutning om i sin tæppe- og kunstgræsproduktion at overgå 'almindelig' bæredygtighed. Cradle to Cradle®-principperne forskriver, at produkterne skal fremstilles af positivt definerede1) komponenter, der er let at nedbryde for at skabe nye produkter i den biologiske og tekniske cyklus.

Desso opererer i over 100 lande og kan se tilbage på 80 års succesfulde præstationer og har skaffet sig et ry som førende producent af kvalitetstæppefliser, væg til væg-tæpper samt kunstgræs til sportsanlæg.

DESSO har fire fabrikker, et stort distributionscenter i Europa og specialiserede kundeservicecentre fordelt i Europa, i Nord- og Sydamerika, Asien, Latinamerika, Mellemøsten og Australien.

1)  Positivt defineret = Alle ingredienser er bedømt som værende enten grønne (optimale) eller gule (acceptable) i henhold til Cradle to Cradle® bedømmelseskriterierne. Som beskrevet i Cradle to Cradle®-certificeringsprogrammet version 2.1.1, udarbejdet af MBDC i september 2008, opdateret i januar 2010.

  • Del denne side
  • twitter
  • linkedin
  • facebook
  • email